Har funnet sebrafink

Moderator: lillemeg

Har funnet sebrafink

Innlegg Christi Søn Mai 02, 2010 5:01 pm

Hei ! Jeg fanget en sebrafink som fløy rundt utenfor hybelen min på Bjølsen, regner med at den har rømt fra en av de andre studenthyblene her på studenbyen, siden den ikke fløy så veldig godt (den fløy høyst et par meter av gangen, fra sykkelstyre til sykkelstyre). Nå sitter den på en pinne inne i et gammelt kattebur, og jeg lurer på hva jeg skal gi den av mat frem til jeg finner eieren. Det er ikke så lett å få tak i spesialfuglemat på en søndag, kan jeg gi den banan ? Havre ? Linfrø ? Solsikkefrø ? Det er dette jeg har tilgjengelig for øyeblikket.

Takk for hjelp, håper på snarlig svar! Fuglen ser ganske liten ut i forhold til bilder på nettet.
Christi
Egg
Egg

Re: Har funnet sebrafink

Innlegg Ansie Søn Mai 02, 2010 6:10 pm

Alt du nevner der kan den spise, men det viktgste er vann ;) Håper du finner ut hvem som eier den :)
Hilsen Ansie
Bilde
Brukerens avatar
Ansie
Forumadministrator
Forumadministrator

Innlegg gimo Søn Mai 02, 2010 7:34 pm

brød er ok til du får tak i tropeblanding
gimo
Kongeørn
Kongeørn

Innlegg kristoffer Søn Mai 02, 2010 9:29 pm

brød og van greier den sei på inn til videre, får der er de så mange forlseige frød, dem spiser ikke så mye rent frød men frød, ellers liker dem solsikefrød.
Brukerens avatar
kristoffer
Struts
Struts

Innlegg Christi Søn Mai 02, 2010 11:20 pm

Ok, takk for alle svar! Den har vann fra en skål som henger i burdøren til reiseburet den for øyeblikket bor i. Den har fått en slags eggerøre med diverse frø og havreflak i til å spise. Hvor lenge kan den til nød sitte i et bur uten flyvemuligheter ?
Christi
Egg
Egg

Innlegg kristoffer Man Mai 03, 2010 12:54 am

helst bør den ikke gjøre de i de heletatt,

de er lenge får en fugl og sitte stille en hel dag bare og titte, de er jo de dem bruker tiden sin på de og fly, så helst ikke lenge..
Brukerens avatar
kristoffer
Struts
Struts

Gå til Fôring og ernæring

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest