Fuglen har klikket! HJELP!

Spørsmål om oppførsel og læremetoder.

Moderator: lillemeg

Fuglen har klikket! HJELP!

Nytt innlegg parakitt Ons Feb 03, 2010 8:44 am

Hei
Har hatt nymfeparakitten vår i ett år nå, og den har blitt supertam. Godtar stort sett det meste, og kommer når jeg roper på den. Tror den har bite meg to-tre ganger på det året.
Men, plutslig i går kveld klikket det for den. Den bet meg HARDT en 8-10 ganger, fikk ikke lov å gå i nærheten av buret, da bare freste den. Og nå i dag er det samme greia, sitter bare å biter og hakker på alt i buret.
Hva har skjedd med vår søte fugl?

Uten overdrivelse, den gikk fra meget tam til helt rabiat på 5 minutter! hjelp.....

Hilsen bekymret pappa
parakitt
Egg
Egg

Re: Fuglen har klikket! HJELP!

Nytt innlegg kristoffer Ons Feb 03, 2010 3:40 pm

de kan vere mye
har buret fått sei et kakk, dåte ned, løp forbi eller bråket mye de kan vere mye som gjør de,
de kan vere tven

han he sikert skipt sei og mistet tiltroen til dere,
Brukerens avatar
kristoffer
Struts
Struts

Nytt innlegg parakitt Ons Feb 03, 2010 5:33 pm

Takk for kjapt svar. Har lånt bort fuglen til bror min et par dager i helga, men der koste den seg stort. Var også i god form i bilen hjem, samt i 2 døgn etter det. Skjedde ikke noe spessielt da den klikka.
Hvor lang tid tar det normalt før den roer seg igjen? Lønner det seg og gi den mye opmerksomhet som vanlig, eller la den være for seg selv i buret?
parakitt
Egg
Egg

Nytt innlegg aeb Ons Feb 03, 2010 8:35 pm

Jeg ville nok latet som ingenting har skjedd og bare oppføre deg normalt som du ellers har gjot hele tiden mot fuglen din
pippippnuss fra oss
Brukerens avatar
aeb
Egg
Egg

Nytt innlegg kristoffer Ons Feb 03, 2010 9:12 pm

overse den om den gjør sånne ting bare gå vekk fra buret, forsetter du når han er sån da bare fremm kaller du de. så når han bjunder gå bort fra buret.
Brukerens avatar
kristoffer
Struts
Struts

Nytt innlegg svenlb2606 Ons Apr 21, 2010 10:22 pm

Hei! Ta en titt på http://www.papegoyehjelpen.com Foreløpig er mitt råd at det dreier seg om økte hormonnivåer pga vårlyset. Mvh
svenlb2606
Egg
Egg

Nytt innlegg Lola Fre Mai 14, 2010 11:02 am

Hei!

Det kan jo være alt mulig som er årsak til endringen i atferden, men si meg er det en han eller en hun? Hvis det er en hun, vil jeg gjette på at det er hormoner og at hun kanskje snart legger egg enten hun har en make eller ikke. Dene ene fuglen min får også veldig endret atferd når hun blir hormonell.

Enig med aeb, lat som ingenting og gjør slik du pleier med fuglen. Hvis den hakker eller biter så kan du si "nei" ganske strengt og la fuglen være etterpå.

Det er en stund siden innlegget ditt, har du sett noen forandring siden du skrev innlegget?
Lola
Egg
Egg

Gå til Adferd og læring

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest