lære noe

Spørsmål om oppførsel og læremetoder.

Moderator: lillemeg

lære noe

Nytt innlegg polly Ons Jan 30, 2008 6:32 pm

hei. eg har ein svarthodet dvergpapegøye. kan den lære å snakke eller noe sånt :?: eg vill gjerne lære den noe. hadde vert fint om det er noen som har en som kan noe. hihi... ;)
kordan legger vi inn bilder under namnet :?: hvis dere sjønner ka eg mener...?

hilsen Amalie.......! :shock:
hilsen Amalie og Polly :P.....
http://www.123hjemmeside.no/dvergpapegøye
polly
Egg
Egg

Re: lære noe

Nytt innlegg flemming schubert Ons Jan 30, 2008 7:56 pm

Hej Amalie. jeg har aldrig hørt om at en Dværgpapegøje der har lært så meget som er ord, jeg har i meget sjældene tilfælde hørt om en Undulat der kunne nogle få ord. Så hvis du tænker på at lære din gøje tryllekunster så bliver du meget skuffet. Så hvis du vil have en gøje der kan lære at sige ord og lave tryllekunster, så vil jeg mene at du skal have en anden art såsom en Amasone/Ararer eller en Beostær.

mvh. flemming schubert.
flemming schubert
Egg
Egg

Nytt innlegg kristoffer Ons Jan 30, 2008 9:17 pm

også er nymfeparakiten flink og snake, min er snart 1 år og hann sier nesten navne sitt
Brukerens avatar
kristoffer
Struts
Struts

Nytt innlegg flemming schubert Ons Jan 30, 2008 9:44 pm

hej Kristoffer. Det er bare vældig flot, nu må du tænke på at din Nymfe er af en anden art af gøjer, som er en Nymfekakadue, og at de har en større indlæring på samme måde som de store Papagøjer, og opføre sig som sådan.

mvh flemming.
flemming schubert
Egg
Egg

Nytt innlegg Dani Ons Sep 24, 2008 11:12 pm

Har faktisk en fisher som roper på pappa.
Så de kan nok lære noen få ord.
I tillegg så har jeg en undulat som snakker masse.
Dani
Egg
Egg

Nytt innlegg Camomilla Lør Nov 22, 2008 2:38 pm

Jeg har hørt at alle papegøyer har evnen til å lære å herme - men noen har bedre stemmer og større interesse for det enn andre. De store papegøyene har stemmer som kan etterligne fler lyder enn de små, og de får også ofte større ordforråd. Det går fint an å lære små fugler triks, søk på Birdtricks så vil du finne mye gøy du kan gjøre sammen med gøyen ;)
Camomilla og Conrad
Brukerens avatar
Camomilla
Egg
Egg

Nytt innlegg khsk1811 Man Jul 27, 2009 12:50 am

tror nok ikke dvergpapegøyer snakker, jeg har hvertfall aldri hørt om det.
men de kan lage gange mange artige lyder allikevel:)
khsk1811
Egg
Egg

Nytt innlegg khsk1811 Man Jul 27, 2009 12:53 am

jo visst kan undulater snakke!!! jeg har hatt en som var veldig flink, litt grisette i kjeften.. sa fa** hver gang noen kom inn på kjøkkenet, men han var utroolig sjarmerende ellers.. skravla gikk i en fei.
de andre undulatene jeg har hatt har ikke hatt noen interesse av å snakke, tror det kommer helt an på individet i seg selv:)
khsk1811
Egg
Egg

Nytt innlegg joiko Lør Mar 06, 2010 10:54 am

khsk1811 skrev:jo visst kan undulater snakke!!! jeg har hatt en som var veldig flink, litt grisette i kjeften.. sa fa** hver gang noen kom inn på kjøkkenet, men han var utroolig sjarmerende ellers.. skravla gikk i en fei.
de andre undulatene jeg har hatt har ikke hatt noen interesse av å snakke, tror det kommer helt an på individet i seg selv:)

Helt enig! Er nok bare tull at undulater bare snakker i sjeldne tilferre tror jeg, som han over her nevnte. Jeg hadde selv en undulat gutt når jeg var yngre som het blåhvit og han snakket i vet. Han kunne si Blåhvit er fin gutt, Sigrid er søt (Som er mitt navn :D ), tusen takk og værsegod og kunne rope på bode min mor og meg! Så dette går helt fint! :D
Brukerens avatar
joiko
Egg
Egg

Gå til Adferd og læring

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest