Dere som har finker.

Rengjøring, stell av fuglene etc.

Moderator: lillemeg

Dere som har finker.

Innlegg dakota Lør Jan 16, 2010 1:20 pm

Hei.Jeg har et par sebrafinker.De har et helt vanlig innebur.Pleier dere å ha dem mye ute av buret så de får beveget seg litt ordentlig?Hvordan får dere dem inn i buret igjen?
dakota
Egg
Egg

Re: Dere som har finker.

Innlegg Tina92 Søn Jan 17, 2010 1:41 am

Jeg har også et par med sebrafinker:) De har et stort bur, men jeg lar de faktisk fly løst i stua noen kvelder inni mellom :) Det er ikke mange andre som lar de gjøre dette, men jeg har alltid latt mine fugler få lov :) Hannen min er ganske tung og har ikke så mye styring, så han pleier jeg og ta inn igjen, men hua går fint inn i buret igjen:) Hannen har også gått inn i buret selv, men han blir sliten etter ei stund med flyging så han bare setter seg en plass til jeg kommer og tar han inn igjen. He he
Min Hjemmeside:
http://www.roislis.com
Handler for det meste om mitt kaninoppdrett, men jeg har nå tenkt til og oppdatatere slik at det også kommer til og handle om fuglene jeg har.
Tina92
Fugleunge
Fugleunge

Innlegg kristoffer Søn Jan 17, 2010 1:49 am

ja, men du må ikke satse på dette få dei en finke håv bestill de i en zoo butikk om dme ikke har inne eller kjøpe en stor fiske håv,
Brukerens avatar
kristoffer
Struts
Struts

Innlegg Siri og Junior Søn Jan 17, 2010 4:09 pm

min pleide å gå inn etter en stund selv:) han var tamm så det var lett å han inn i bure igjen når han satte seg på hånda mi:) han bodde sammen med min undulat og dem var bestevenner:D
Bilde
Siri og Junior
Egg
Egg

Innlegg joiko Tir Mar 30, 2010 3:59 pm

Hadde alle mine 16 sebraer ute i dag faktisk! De fløy rundt og det så ut som de koste seg. Jeg fantet inn alle med hendene, noe som faktisk gikk veldig fint!
Brukerens avatar
joiko
Egg
Egg

Innlegg kristoffer Tir Mar 30, 2010 5:13 pm

de med å slippe ut finker kan gå bra jeg gjore de før to styk er ok 4 kan gå og også 6 men 16 stk :D de hadde jeg likt og sett, man skal jo greie og holde øye med dem, apropo om dem liker de de gjør dem sikert om du ikke er der :lol: merker jeg i volieren min nede også de er jo full kaos om jeg går inn der dem er, å finker senerelt blir jo rede bare du går bort i buret, de at du greide og ta dem inn med henda de er utrolig, hadde jeg aldri greit, har griet de med noen av mine men da har dem vere veldi sløve og skulla i karantene bur eller noen av dem som er litt tamme, ene kanarien min gjør de han kommer på hånda :lol:

når du slipper ut dine 16 sebrafinker villa jeg heller delt dem opp i 2-3 grupper så du har 5-5 og 6 ute sammen får plutseli så er dem borte, om de er på et rom eller stua, får de er evt mange plasser dem kan dette bak og når de flyr 16 styk så er de ikke lett og fylle med alle, jeg har på de meste hatt ute 4 finker, men de er best med voliere, da slipper man de, jeg har parakitter løse 2 undulater, 1 kongeparakitt og tre nymfer men dem sitter enten på skuldra mi eller på gardin stanga, å så sjer de at nymfene går å bader i akvariumet om jeg tar av loket..
Brukerens avatar
kristoffer
Struts
Struts

Innlegg joiko Tir Mar 30, 2010 5:40 pm

Nå har jeg ett ganske lite rom med ikke så alt for mye ting på. Bare en seng, en klesskommode og en tv oppå kommoden så er ikke så stort problem å holde øye med dem :D Var ganske så morsomt å se 16 stk sitte forskjellige plasser rundt på rommet mitt som hoppet litt og fløy litt rundt skal jeg si deg! Jeg satt bare rolig i seng mi å så på jeg, så da var de rolige de også. Å det var som sagt veldig lett å fange dme inn igjen :)
Brukerens avatar
joiko
Egg
Egg

Innlegg kimhorten Tor Apr 01, 2010 12:02 am

Er det ikke kos og se dem fly "fritt" :) de gjør så mye rart altså :)
man har godt av litt morro i hverdagen :)
Brukerens avatar
kimhorten
Nymfeparakitt
Nymfeparakitt

Innlegg joiko Tor Apr 01, 2010 7:24 am

Jo. Er kjempe morsomt :D skal begynne å la dem få gjøre det litt oftere. Er jo greit å gjøre det hvis man har mulighet til det syntes jeg!
Brukerens avatar
joiko
Egg
Egg

Innlegg SteinG Fre Jul 30, 2010 1:26 pm

ja kjempestas å se fuglene fly fritt hjemme :D
Det er da jeg virkelig ser personlighetene dems komme til sin rett, så jeg ser frem til å få opp mitt planlagte innevoliere slik at de får bedre plass til å boltre seg :D

De flyr inn i buret igjen uten problemer når de er vant til at de bor der, og nu har diamantfinkene bodd i buret sitt noen uker så da skal de også få slippe ut en tur :D

Da er det også enklere å rengjøre buret når de er ute og flyr likevel :D
Bedre med en fugl i stua en 10 på taket :D
SteinG
Egg
Egg

Gå til Stell og rutiner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest