hva gjør dere i varmen??

Rengjøring, stell av fuglene etc.

Moderator: lillemeg

hva gjør dere i varmen??

Nytt innlegg Pippi Tor Jul 02, 2009 6:50 pm

Hei.

Hva gjør dere for kjøle ned tippene deres i denne heten??

Jeg har en nydelig liten undulat som helst foretrekker å bade i springen under strålen fremfor badekar, men jeg prøver å lære den det og no da.. Siden huset blir så oppvarmet i denne heten må jeg la han stå ute i skyggen, og da må han stå i buret sitt.. (inne har han hele huset for seg selv omtrent).. hakke hatt tid å bygget utebur til han ennå, men er på den saken og.

Jeg er så redd han skal bli overoppvarmet at jeg idag begynte rett og slett å spraye han litt med en vannflaske (ikke direkte på han, men opp i luften, sånn at det datt dråper ned..)..

hva gjør dere??

ellers må jeg legge til at jeg min tipp er en brannsupporter, sier: heia brann heia brann ;) hvor skjønt ekke det?? hihi!
Pippi
Egg
Egg

Re: hva gjør dere i varmen??

Nytt innlegg kristoffer Tor Jul 02, 2009 11:34 pm

bran :lol:

la fuglen stå mest mulig i syggen legg isbiter i en van skålen. la undulaten få en skå som e rlitt stor san den kan bade.. ellers er de ikke så my eog gjøre :D
Brukerens avatar
kristoffer
Struts
Struts

Nytt innlegg slocum Fre Jul 03, 2009 12:14 am

og pass på at fuglene ikke blir utsatt for trekk,det er det værste du kan utsette fuglene for selv om det er varmt må ikke fuglene stå i vinduet.
sjokolade er et bevis på at Gud vil at vi skal ha det godt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Brukerens avatar
slocum
Kongeørn
Kongeørn

Nytt innlegg aeb Tor Apr 08, 2010 6:11 pm

Jeg har ett kjempeproblem med varme om sommeren.Del blir opptil 35varmegrader hos meg...Heldigvis er mine fugler glade i å bade både fiker og parakitter.Tror nymfene er de eneste fuglene som ikke bader i stort "badekar" så jeg får gi dem en omgang med spruteflasken selv om dem ikke digger det.... :shock: Barrabandene som har eget bur dynker seg i vannskåla som er altfor liten så jeg hjelper dem ved å dusje samtidig dem stapper føttene i vannskåla :lol:
Bilde

En helt gjennomvåt Rocko etter en dusj.. :mrgreen:
pippippnuss fra oss
Brukerens avatar
aeb
Egg
Egg

Gå til Stell og rutiner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest