Nymfe som skjelver

Moderator: lillemeg

Nymfe som skjelver

Nytt innlegg aeb Fre Feb 05, 2010 10:31 pm

For en 2-3 uker siden så kjøpte jeg en nymfeparakitt gutt i en dyrebutikk.Han så ikke ut! :evil: Fjørene var bustete og han kunne ikke fly.Det kan han forsåvidt ikke ennå...Fikk vite at tidligere eier har hatt den alene så den var ikke plukket av andre fugler da den mangler fjær på hue,halsen og litt på magen.Tok den med for en helsesjekk hos dylegen.Den var forsåvidt fin i helsa,ingen parasitter,en grei avføring og er ikke tilgriset rundt kloakkåpningen :D Men-han var veldig tørr i huden,flasset/r og fikk null skryt for en fjødrakt som var veldig elendig.Skitten i fjørene var han oxo.Han kom seg etter noen runder med sprutflaska men skulle gjerne ha likt å visst hva tidligere eier har bedrevet på med her.Fjørene ligger nå inntil kroppen og han synger en del og spiser.Men skjelver masse ennå.Hvofor?? Og hva kan jeg gjøre for å endre på det? Kan dette ha noe med kosthold? For jeg vet ingenting om denne fuglen og helle ikke alder :shock: Noen som kan hjelpe? Anyone??
pippippnuss fra oss
Brukerens avatar
aeb
Egg
Egg

Re: Nymfe som skjelver

Nytt innlegg aeb Lør Feb 20, 2010 6:14 pm

Ingen som vet????
pippippnuss fra oss
Brukerens avatar
aeb
Egg
Egg

Nytt innlegg kimhorten Søn Feb 21, 2010 2:50 am

Nervøs`????? Tror det vil rette seg opp etter hver jeg :) men har han mye underfjør altså dun??? tenker at hvsi han ikke har fått disse tilbake ennå, så kan det jo være at han fryser????
man har godt av litt morro i hverdagen :)
Brukerens avatar
kimhorten
Nymfeparakitt
Nymfeparakitt

Nytt innlegg aeb Søn Feb 21, 2010 2:21 pm

Bilde

Han ser slik ut og han har hvert sånn i dem siste (iallefll) 2 årene ifølge forje eier.Så hadde han frøse så hadde han vel hvert dau nå...
Eller om noen har tlf nr eller mail adresse til en dyrlege som KAN FUGL???Så får jeg ringe å prate med dem....
pippippnuss fra oss
Brukerens avatar
aeb
Egg
Egg

Gå til Parakitt

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest