Vaktler

Moderator: lillemeg

Re: Vaktler

Nytt innlegg Raven Tir Apr 15, 2008 9:12 am

ronny skrev:Må bare minne om at kinesiske dvergvaktler ikke fortjener å gå i bunnen av en liten voliere og spise restene etter de andre! De skal selfølgelig fores på samme måte som resten av fuglene! ...

Jeg signerer den. Det vil være trasig hvis vaktlene blir behandlet på samme måte som diverse maller innen akvariehobbyen.. Som "skrotspisere", som ikke trenger eller får noen oppmerksomhet eller ekstra for.
Brukerens avatar
Raven
Kongeørn
Kongeørn

Nytt innlegg arnbjuga Tir Apr 15, 2008 11:29 am

Raven skrev:
ronny skrev:Må bare minne om at kinesiske dvergvaktler ikke fortjener å gå i bunnen av en liten voliere og spise restene etter de andre! De skal selfølgelig fores på samme måte som resten av fuglene! ...

Jeg signerer den. Det vil være trasig hvis vaktlene blir behandlet på samme måte som diverse maller innen akvariehobbyen.. Som "skrotspisere", som ikke trenger eller får noen oppmerksomhet eller ekstra for.

Er enig i dette men når en tenker på hvor mye frø disse finkene + andre sorter roter ned fra foringsautomaten så synes jeg egentlig at de får bra for.
Alle mine bur med kinnesere forer jeg på bunnen og da må finkene ned der for å spise og det fungerer kjempegreit.
arnbjuga
Sebrafink
Sebrafink

Nytt innlegg hauksanger Tor Feb 11, 2010 10:57 am

Det jeg lurer på er om det er mulig å ha disse fuglene såpass tamme at de ikke blir ute av seg hvis man stikker en hånd inn i buret for å rense/ gi mat. Høns er jo ikke videre glad i folk, men de får ikke panikk når man går inn i hønsehuset. Hvordan er vaktler sånn sett?
hauksanger
Egg
Egg

Nytt innlegg SteinG Tir Jul 27, 2010 6:49 pm

Tror det kommer an på hvor stor plass de får, har man sånn plass at de kan gjemme seg unna når du kommer og evt selv liste seg frempå så tror jeg de blir tammere en om man har dem i mindre bur og de ikke får fulgt sine naturlige instinkter (gjemme seg bort)

Jeg hadde en enslig hann engang, og han fikk løpe ganske mye "fritt" mens jeg var hjemme og ble vel sånn halvtamm, men han var en godt voksen herremann da jeg fikk ham.

Det jeg ikke var klar over var hvor utrolig høylydte de er ! Så om man bor tett på naboer, og ikke har veldig bråkete fugler fra før så er jo det også noe å tenke på.

Stein
Bedre med en fugl i stua en 10 på taket :D
SteinG
Egg
Egg

Nytt innlegg kristoffer Ons Jul 28, 2010 8:07 am

min vaktler flokk kan komme og spise fra hånda om jeg har levende for alt fra melorm til flue/meitemark/edder kopper :lol:
Brukerens avatar
kristoffer
Struts
Struts

Nytt innlegg SteinG Ons Jul 28, 2010 4:35 pm

men vad trevligt ! :D

Stein
Bedre med en fugl i stua en 10 på taket :D
SteinG
Egg
Egg