Jeg har en veldig tamm undulat hann på 3 år.
Fikk han som redeunge og han har vært hos meg siden før han kunne spise og fly selv. Han er med andre ord veldig tamm og tillitsfull
Men han har en liten uvane og den kommer med noen ukers mellomrom. Han mater nemlig innbilte unger eller en hunn undulat. Det fremgår slik at han i 1-2 uker er helt oppslukt av å spise/sammle mat, for så å gulpe dette opp igjen. Han sitter på pinnen og gulper opp maten og spiser dette så opp igjen. Dette gjør han omtrent hele tiden han er våken (i en periode på 1-2 uker) Når disse ukene er over så er han en helt annen fugl. Da prater han og skal bare være ute med meg.
Er det unormal oppførsel og er det evt. noe jeg kan gjøre for å "hjelpe" han? Virker utrolig slitsomt for han.
vet at det er hannens oppgave å mate hunnen og ungene, men syns det er så rart at det skjer så ofte.
Har også prøvd å forandre inne i buret og flytte selve buret, men til liten nytte.
(kan legge til at jeg har hatt undulater mer eller mindre hele livet (er 21 år) men dette er første gangen jeg opplever dette i så stor grad)
Håper på svar