Hei! Jeg har fått tak i en ny fugl! Ei blå hue til spurvegutten min! Saken jeg lurer på er hvor hun er ifra! Har allerede hørt med Odd Ørstavik men nummeret er ukjent til NTL. Antar derfor at hun ikke er opprinelig norsk, men en "innvandrer" (slik som meg!) Har lest her på forumet at hun er kanskje fra nederlandet? Og født i 2006... Her er altså nummeret: NB 06 9NWB Noen som kan hjelpe? Er det jeg har funnet u riktig?
trur nb er nederland om jeg ikke husker feil 06 er året
om jeg husker nederlanske ringer riktig 9nwb 9 tallet og en av bokstavenne står for 9 reggistrerte oppdretter med en av nwb som første bokstav i efternanet en av bokstavenne er ringstørelsen trur n er survpappegøye får du lakt ut noen bilder av ringen så det går ann og se plaseringa gjør du det mye lettere og svare presist
takk for svaret! fuglen var ikke akkurat kooperativ angående dette med å ta et bildet av ringen så jeg tok kontakt med nederlands natsjonaltropefuglforening og fikk svaret! fuglen var fra nederlande og fra 2006 (det var litt dumt siden jeg betalte pris etter opplysning at fuglen er 2 år), jeg fikk til å med addressen fra oppdretteren, men han hadde i mellomtid sluttet med oppdrett av tropefugler...